Tuesday 23 July 2013

Akhirnya keputusan dibuat....



Dengan nama Allah yang maha penyayang dan maha pemurah, pagi yang ceria dan memberangsangkan. Aku ingin berkongsi sedikit pengalaman yang baru pagi tadi aku lalui. Pagi tadi, aku dengan gentleman telah berbincang dengan seorang yang lebih tinggi pangkatnya. Aku bersyukur kepadaNya kerana memberi aku kekuatan minda dan kelancaran di dalam perbincangan serta keyakinan dalam mengawal emosi dan diri. Perbincangan yang agak hangat dan sensasi yang menyebabkan aku mempartikkan ilmu yang aku dapat  pada kelas hari Ahad yang lepas dengan lecture aku Mr. JJ. Perbincangan ini bukan bertujuan untuk mencari siapa betul, siapa salah atau siapa pandai siapa bodoh atau siapa ketua siapa ahli tetapi perbincangan ini adalah bertujuan untuk mencari satu keputusan dan mekanisma yang terbaik di dalam memperbaiki kelemahan yang ketara. 


Awal perbincangan, masing-masing mempunyai hujah yang tersendiri serta alasan-alasan yang kuat dan luahan perasaan dan hati secara terus terang tanpa berselindung. Walaupun pada awalnya ia seolah-olah berlaku pertahankan diri masing-masing sehingga agak sedikit tegang tetapi dapat diurus dan dikawal dengan sempurna. Senyum walaupun anda diasak atau sewaktu anda mengasak. Ya! dengan senyuman ia dapat mengawal semua situasi walaupun di dalam keadaan yang merumitkan, tegang atau sebaliknya. Senyuman juga dapat membuat diri kita menjadi tenang dan membuat keputusan dengan tepat demi masa depan kerjaya. Aku berharap sangat semoga hasil perbincangan ini akan menjadi satu kenyataan dan terlaksana seperti yang diharapkan walaupun kita perlu sedar bahawa setiap kententuan hanya Allah yang dapat tentukan, sekurang-kurangnya usaha dan doa telah dilaksanakan.

 

Aku berharap semoga Allah akan permudahkan kumpulan ini dan semoga keputusan aku ini adalah keputusan yang tepat dan betul serta perjanjian orang yang lebih tinggi jawatan akan dapat memainkan peranannya dengan lebih baik lagi akan terlaksana demi kemajuan kumpulan ini, Kita sekumpulan mesti dalam kumpulan dan aku juga sayang dengan kumpulan ini kerana aku juga yang dipertanggunjawabkan untuk mengasaskan kumpulan diawal penubuhanya sehingga ia dapat pergi sejauh ini. Aku tidak gilakan kuasa atau pengkat dan aku bersuara atas dasar pengalaman sahaja kerana aku juga ingin merasai nikmat kejayaan dan kecemerlangan kumpulan ini ke satu tahap yang lebih tinggi lagi.

Kesimpulan yang aku dapat adalah setiap persoalan ada jawapan, setiap penantian ada pengakhiran, setiap yang bermula ada kesudahan, setiap tangisan ada ketawa, setiap kegembiraan ada kedukaan, setiap masalah ada penyelesaian, setiap yang hidup akan ada kematian, setiap yang jauh ada yang dekat dan setiap bebanan akan ada keringan yang penting bagaimana kita mengawal semua itu dan bagaimana kita mengurus semua itu menjadi satu yang positif di dalam perjalanan kehidupan. ~ Hariyyyyyooooosssss!!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...